15 december 2021

Geen tijd voor verandering is geen toekomstige omzet

Als kleine ondernemers heb je vaak je handen vol aan de dagelijkse aansturing van de organisatie. De organisatie veranderen in de richting van je visie, projecten die voor toekomstige omzet moeten zorgen krijgen te weinig aandacht. Lees hier hoe het anders kan.

Herken je dit, ondernemer?

Er moet zoveel gebeuren, zodat je de rekeningen en salarissen kan betalen. Je weet waar je heen wil met je bedrijf. Je weet dat er dan zaken moeten veranderen. Het moet voor je toekomstige omzet en voor een duurzamere en socialere wereld. Het lukt alleen niet in alle hectiek om de rest van de organisatie hierin mee te nemen. Je hebt er slapeloze nachten van.

Zo kan het ook!

Stel, er is iemand die snapt waar je naar toe wilt en weet wat er nodig is om daar te komen. Je bent niet meer alleen. Deze persoon geeft aandacht aan hetgeen er nodig is voor de korte termijn en waardvolleprojecten, die noodzakelijk zijn voor de toekomst voor je bedrijf. Je organisatie wordt waardevoller voor je klanten, je medewerkers, de wereld en voor jezelf.

De brug: één goede strategisch marketeer

Vandaag de dag staat marketing bij de meeste kleine bedrijven gelijk aan marketingcommunicatie. Te weinig ondernemers hebben de echte waarde van marketing ervaren. Ze zien het als kostenpost.

Ik draag als strategisch marketeer, juist meetbaar, bij aan de oplossing van de belangrijkste uitdagingen van de bedrijven van mijn klanten, zoals:

  • Toekomstige klanten vinden tegen zo laag mogelijke kosten
  • Zoeken naar en behouden van passend personeel
  • Meedenken in het verbeteren van de marge van producten en
    diensten, door in beeld te brengen wat de klanten belangrijk vinden
    (en wat niet)

Eén dag(deel) per week is genoeg

Dit doe ik niet full-time. Dat is voor kleine bedrijven onnodig en duur. Vanuit Mind for Marketing bied ik een simpele oplossing aan: een freelance strategisch marketeer voor één dag of dagdeel per week.

In deze tijd zorg ik voor:

  • Meetbare resultaat in omzet, kostenbesparing of rendementsverbetering op korte termijn
  • Waardevolle projecten om impact te blijven maken in de toekomst
  • De ontwikkeling van de marketingvaardigheden van je medewerkers

Werk vandaag nog aan je toekomst

Mijn klanten zien de waarde van marketing terug in positievere financiële resultaten.

Wat is jouw volgende stap? 

  • Ik wil eerst nog meer weten over  hoe marketing waarde aan je bedrijf toevoegt en geen kostenpost is, lees dan hier verder.
  • Ik heb genoeg gelezen. Het is tijd voor actie. Start dan vandaag om aan je toekomst te werken en plan een kennismakingsafspraak in.
Ik wil kennismaken

Meer nieuws

Daarom voeg je merk- en kernwaarden samen

Daarom voeg je merk- en kernwaarden samen tot één set waarden voor je bedrijf. Van binnen naar buiten en van buiten naar binnen hetzelfde...

Dit heb je nodig voor een wendbare organisatie

Met een wendbare organisatie wordt bedoeld een organisatie die in staat is in te spelen op veranderingen. In dit artikel wordt ingegaan w...

Zó wend je je onderneming vanuit merkwaarden

Inspelen op cruciale ontwikkelingen in je omgeving vanuit je eigen identiteit. Elke ondernemer weet dat zijn bedrijf continu moet verni...

Interessant? De volgende blog ook lezen?


 

Meld je aan voor de blog alert en mis geen enkele blog meer.

Renate Manders SMP
Strategische Marketeer

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00