Productontwikkeling
In 1 jaar jouw idee realiseren en geld verdienen met je nieuwe product of business concept!
Slechts 28% van de innovaties is succesvol. We leiden je om de valkuilen heen. Van jouw idee maken we samen een concrete waardevolle oplossing met rendabel verdienmodel. We coachen je naar de eerste klanten!
Bespreek vrijblijvend je idee- JOUW idee realiseren
- Stapsgewijs
- Na lancering je marketing coach langs de zijlijn
In 1 jaar jouw product ontwikkelen
Je loopt al een tijdje rond met een idee voor een nieuw concept. Je gevoel zegt dat het anders kan en anders moet! Alleen heb je niet de tijd en de gelegenheid om je te laten afleiden van je bestaande business. Dat is immers je inkomstenbron. Je komt er niet aan toe om je idee concreet te maken. Je weet misschien eigenlijk ook niet zo goed, hoe je dat goed doet: productontwikkeling.
Door de vele valkuilen op de route naar een succesvol product falen veel innovaties. De kans is groot dat ook jij in één van de vele valkuilen stapt. De twijfels, onzekerheid en risico's houden je nu nog tegen. Herkenbaar! Al mijn klanten hebben op dit punt gestaan.
Tientallen ondernemers gingen je voor. Wat kies jij?
Mijn klanten wilden niet dat hun idee eindigt als een gemiste kans, door te lang te twijfelen en te wachten. Zij wilden reëel onderzoeken of in hun idee een rendabel en waardevol business concept zat. Ze willen iets doen wat hun energie geeft en de wereld beter maakt. Ze willen hun inkomen hieruit halen. Daarom werken ze samen met een gecertificeerd strategisch marketeer. Zo kon hun huidige business door blijven draaien, terwijl we onder tussen een nieuwe product en business concept ontwikkelden.
En jij wat kies jij? Blijft het bij een idee of gaan we er een waardevolle en rendabele business van maken?
Bespreek vrijblijvend je ideeWaarom je product ontwikkelen met Mind for Marketing?
Als opgeleid productontwikkelaar heeft Renate al tientallen ondernemers geholpen om van hun idee een concreet product met rendabel business model te maken. Voor haar is product- en businessconcept ontwikkeling haar dagelijkse werk. Door haar kennis en ervaring is ze zich bewust van de meer dan 50 valkuilen onderweg. In de door haar ontwikkelde aanpak leidt ze je er succesvol omheen. We stoppen niet bij het uitwerken van het product en business concept. Dit alleen brengt geen geld op. Juist als je overstapt op een ander verdienmodel wil je zo snel mogelijk de gewenste omzet realiseren. Een goede lancering van je product is hierbij belangrijk. Samen realiseren we een logisch geheel dat je doelgroep aanspreekt, in actie laat komen én mond-tot-mond reclame stimuleert. Met de coaching van Mind for Marketing, sturen we op tijd bij, als dat nodig is.
Jouw idee gaan we ontwikkelen naar een uniek en waardevol product.
We brengen jullie en onze expertise samen. Zo ontstaat er meerwaarde.
Stap-voor-stap concreet maken, aannames toetsen, bijschaven en door.
Van product en business model tot de eerste klanten: samen brengen we je idee tot leven!
Dit is wat Ester de Vroomen vond van dit product
Ester de Vroomen van Miss Troubleshooter over haar traject om haar idee om te zetten in een succesvol business concept:
Het was intensief en zeer succesvol! Renate heeft mijn ideeën uit mijn hoofd weten te krijgen en concreet gemaakt. Elke keer zette we een concrete stap en gingen we met behapbare brokken aan de slag. Ze keek kritisch naar de haalbaarheid of het 'klopte' en of het verkoopbaar zou zijn. Ze stuurde feilloos bij, paste zich aan mijn tempo aan en gaf goed inzicht in mijn ideeën en de bijbehorende financiën. Alles komt nu goed samen en sluit op elkaar aan om elkaar te versterken. Zonder Renate was het me niet gelukt om zo snel te komen waar ik nu sta.
Het resultaat:
- De eerste informatieavond waren 20 potentiele licentie-houders. Binnen enkele maanden had Esther meerdere licentie-houders.
- In 2019 is het concept van Miss Troubleshooter genomineerd voor de Beste OndernemersVisie in Etten-Leur.
Onze aanpak
Stap 1: Vrijblijvend kennismaken
Je plant een vrijblijvend kennismakingsafspraak in. We maken kennis en bespreken je idee. Uiteraard is het geen probleem om een geheimhoudingscontract te tekenen. Bij een wederzijdse klik en als Mind for Marketing de juiste partij is, zetten we de volgende stap.
Stap 2: Stapsgewijze benadering
We ontwikkelen in vier stappen jouw idee in een concreet product. Per stap ontvang je een offerte. Na elke stap beslis je of je verder gaat. Als het traject verder vordert, heb je steeds meer inzicht en bewijs van de behoefte aan jouw product. Ook hoe rendabel en schaalbaar het is, maar ook in de investering die nodig is en de risico's die er aan kleven. De keuze om door te gaan of te stoppen ligt na elke stap bij jou als (toekomstige) ondernemer.
In vier stappen ontwikkelen we jouw product succesvol
- Van idee naar productconcept: Je hebt een idee. Hiervan ga je een concreet productconcept maken. Een concreet productconcept is een oplossing voor een specifieke doelgroep en een specifiek moment.
- Van productconcept naar bedrijfsmodel: Vanuit het productconcept bekijken we welk bedrijfsmodel het beste past. Schaalbaarheid is een belangrijk in deze fase. Financiële cijfers zijn een ander belangrijk onderdeel. Het geheel moet uiteraard wel rendabel zijn.
- Van start naar de markt: We gaan van start. Tijd om alles te organiseren, te testen en bij te schaven. Tot alles klaar is om te gaan lanceren.
- Na lancering: Bij lancering is je product af. Jij, als ondernemer, bent nog niet klaar. Processen in je bedrijf en je marketingcommunicatie dienen onderhouden en mogelijk geoptimaliseerd te worden.
Deze twijfels had Manon de Jong voorafgaand aan dit traject
Als ondernemer denk je in eerste instantie dat je alles zelf moet kunnen. Je hebt immers zelf de beste ideeën en geen geld om consultants te betalen. Maar gaandeweg merkte ik dat marketing niet alleen heel belangrijk is voor je onderneming, maar ook een vak is dat ik niet beheers. Ik vloog alle kanten op. Ik zag zoveel mogelijkheden om mijn product in de markt te zetten. Al zwemmende verdronk ik bijna. Tijd om een expert op dit gebied in de arm te nemen. De angst om niet de juiste persoon te treffen was groot. “Kan ik voldoende overbrengen wat ik met mijn onderneming wil en gaat de marketing strategie dezelfde kant op als die ik echt wil”.
Dit waren de twijfels van Manon, eigenaresse van Pamba Bags. Ze koos voor samenwerking met Mind for Marketing. Hierover zegt ze: "Renate denkt heel goed mee met welke richting ik heen wil, geeft voorbeelden uit de markt en zoekt mee naar mogelijkheden voor mijn onderneming op meer dan alleen marketinggebied. Ze verdiept zich echt in mijn onderneming."
Dit is de persoon achter Mind for Marketing
Ik ben Renate Manders-Lybeer SMP, opgeleid businesscoach, een gecertificeerd strategisch marketeer en ondernemer. Deze combinatie geeft mij een breed pallet van kennis, vaardigheden en ervaring. Deze heb ik verwerkt in onze diensten. Te vaak zie ik bedrijven onnodig failliet gaan. De ellende die dat veroorzaakt, raakt me. Daarom ben ik in 2015 Mind for Marketing gestart. Sindsdien begeleid ik, als businesscoach, ondernemers richting hun toekomstbeeld. Als strategisch marketeer zorg ik dat ondernemers weten welke ontwikkelingen relevant zijn en hoe zij hier op in kunnen spelen. Deze vaardigheid zet ik tijdens het ontwikkelen van producten en businessconcepten.
Past dit bij jou? Dan hoor ik graag wat jouw idee is!
Bespreek vrijblijvend je ideeTwijfels of vragen?
Deel ze en ontvang een eerlijk en vrijblijvend antwoord.
Renate Manders-Lybeer SMP
Strategisch marketeer