05 september 2018

Zes vragen om snel tot een keuze te komen

Kom jij, als ondernemer, wel eens iets tegen waarbij je denkt zou dit iets voor mijn bedrijf kunnen zijn? Met deze zestal vragen help ik mijn klanten binnen een paar minuten aan het juiste antwoord.

De zes vragen:

  1. Met welk doel zou ik dit inzetten?
  2. Hebben we een zelfde soort doelgroep of voor welke doelgroep is het geschikt (als het een leverancier is die je inspireert)? Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen? Het hoeft niet precies dezelfde doelgroep te zijn, maar je realiseren welke verschillen en overeenkomsten er zitten, helpt de volgende vraag te beantwoorden.
  3. Past de oplossing bij mijn klanten?
  4. Past de oplossing bij jouw bedrijf / merk?
  5. Welke aanpassingen zijn van belang om op alle bovenstaande vragen ja te kunnen beantwoorden?
  6. Hoe is inclusief alle aanpassingen de return on investment? Oftewel hoeveel geld kun je ermee besparen of extra omzet kun je realiseren ten opzichte van de investering.

En in elke volgende situatie beantwoorden ze de vragen zelf. Dus beantwoord deze vragen de volgende keer als jij denkt zou dit iets voor mijn bedrijf kunnen zijn en jij weet het antwoord ook binnen een paar minuten. Geen getwijfel maar doelgerichte focus!

Jouw bedrijf is nooit te klein om MERK-waardig & wendbaar te zijn!

Meer weten over Renate Manders SMP

Meer nieuws

Coolblue, het voorbeeld van een MERK-waardig bedrijf

In dit artikel vertel ik waarom Coolblue zo goed voorbeeld is van een MERK-waardig bedrijf aan de hand van de geschiedenis van dit bedrij...

Samenwerken vanuit gemeenschappelijke (merk)waarden werkt

In dit artikel leg ik uit waarom het makkelijker of beter samenwerkt met mensen en bedrijven die gedeeltelijk dezelfde merk-waarden hebbe...

Zet in je agenda: je business model onder de loep te nemen

Jaarlijks je business model onder de loep nemen! Lees hier wat het risico is als je dit vergeet, wat de voordelen zijn als je het wel doe...

Interessant? De volgende blog ook lezen?


 

Meld je aan voor de blog alert en mis geen enkele blog meer.

Renate Manders SMP
Strategische Marketeer

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00