Zes vragen om snel tot een keuze te komen

Kom jij, als ondernemer, wel eens iets tegen waarbij je denkt zou dit iets voor mijn bedrijf kunnen zijn? Met deze zestal vragen help ik mijn klanten binnen een paar minuten aan het juiste antwoord.

De zes vragen:

  1. Met welk doel zou ik dit inzetten?
  2. Hebben we een zelfde soort doelgroep of voor welke doelgroep is het geschikt (als het een leverancier is die je inspireert)? Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen? Het hoeft niet precies dezelfde doelgroep te zijn, maar je realiseren welke verschillen en overeenkomsten er zitten, helpt de volgende vraag te beantwoorden.
  3. Past de oplossing bij mijn klanten?
  4. Past de oplossing bij jouw bedrijf / merk?
  5. Welke aanpassingen zijn van belang om op alle bovenstaande vragen ja te kunnen beantwoorden?
  6. Hoe is inclusief alle aanpassingen de return on investment? Oftewel hoeveel geld kun je ermee besparen of extra omzet kun je realiseren ten opzichte van de investering.

En in elke volgende situatie beantwoorden ze de vragen zelf. Dus beantwoord deze vragen de volgende keer als jij denkt zou dit iets voor mijn bedrijf kunnen zijn en jij weet het antwoord ook binnen een paar minuten. Geen getwijfel maar doelgerichte focus!

Jouw bedrijf is nooit te klein om MERK-waardig & wendbaar te zijn!

Meer weten over Renate Manders SMP

Over Mind for Marketing

Vanuit Mind for Marketing helpen we ondernemers hun bedrijf te leiden op een wendbare en toekomstbestendige manier richting de visie die zij voor ogen hebben. Volg ons op LinkedIn voor meer gratis tips en advies.

Over Renate Manders

Renate Manders is de oprichter van Mind for Marketing. Ze coacht ondernemers bij het realiseren van hun ambities. Met haar strategische én praktische aanpak maakt ze samen met de rest van het team bedrijven wendbaar en klaar voor de toekomst. Als Register Businesscoach en Senior Marketing Professional kent ze het geheim van duurzaam succes. Op LinkedIn deelt ze in een maandelijkse nieuwsbrief concrete tips om de wendbaarheid van je organisatie te vergroten.

Meer lezen

Valkuil bij productontwikkeling

Klanten kunnen makkelijk switchen

Innovatie

Zo werk je in elke fase van je bedrijf aan meer wendbaarheid

Een organisatie die in staat is in te spelen op veranderingen noemen we een w...

wendbaarheid

De strategisch marketeer is de dirigent van het marketingorkest

Als je je potentieel wil verzilveren, loont een strategisch marketeer als dir...

strategisch marketeer

Zelf aan de slag met wendbaarheid?

 

Schrijf je in en ontvang maandelijks concrete tips.

Renate Manders SMP RBC
Strategisch partner voor ondernemers

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00