Relatiebeheer: Hoeveel fans heeft jouw bedrijf

klantrelatie

Een fan is een tevreden klant, die nieuwe klanten bij jullie aandraagt. Dus hoeveel fans hebben jullie en voor hoeveel nieuwe klanten zorgen zij?

Van tevreden klant naar fan

Een fan is een tevreden klant, die nieuwe klanten bij jullie aandraagt. Dus hoeveel fans hebben jullie en voor hoeveel nieuwe klanten zorgen zij?  

Nog geen of weinig fans? Mooie kans, scoor meer ideale klanten

Als je nog geen klanten krijgt uit het netwerk van jullie klanten, is er werk aan de winkel. Maak fans van jullie tevreden klanten, zodat hij ook actief klanten aandraagt voor jullie bedrijf. De manier om dit doen heet relatiebeheer. 

Wat levert relatiebeheer jullie op?

Meer klanten, die voor het eerste contact met jullie al weten dat ze klant van jullie willen worden. Je kan om dezelfde omzet te realiseren de online marketing-kraan zachter laten stromen. Dat bespaart geld én vermindert je dataverbruik. 

Wat heb je nodig om jullie relatiebeheer goed te regelen?

  1. Goede strategie: wat wil je / kun je op specifieke momenten aan relevante waarde voor je oud-klanten delen. Dit kan een mix van online, offline, fysieke momenten zijn.  
  2. Goede takenlijst en processen om dit uit te voeren 
  3. Ondersteuning regelen. Dit kan in de vorm van softwaresystemen, maar bijvoorbeeld ook door het inhuren van een eventbureau. 

 

De eerste stap is vaak het lastigst: Hoe kun je op een onderscheidende prikkelende manier die waardevol is voor de klant, maar ook heel goed past bij jullie organisatie blijven bouwen aan de klantrelatie?

Vergroot het aantal fans door ook van jullie leveranciers fans te maken

Hebben jullie je relatiebeheer al goed op orde? Dan is het tijd om van jullie leveranciers fans te maken.

Aan de slag met je relatiebeheer?

Hebben jullie nog geen consistent systeem voor je relatiebeheer? Het start met een goede strategie. Wat past bij jullie? Hoe zorg je dat het impact maakt en echt bijdraagt aan de relatie? Samen met Mind for Marketing ontwikkel je in één strategische sessie je relatiebeheerstrategie en heb je aan het eind van de sessie een praktisch actieplan om hier ook echt mee aan de slag te gaan. Lees hier verder om meer te weten te komen over businesscoaching door Mind for Marketing en waarom klanten voor ons kiezen. OF neem direct contact op als je hiermee aan de slag wil.

 

Lees meer over onze businesscoaching

Over Mind for Marketing

Vanuit Mind for Marketing helpen we ondernemers hun bedrijf te leiden op een wendbare en toekomstbestendige manier richting de visie die zij voor ogen hebben. Volg ons op LinkedIn voor meer gratis tips en advies.

Over Renate Manders

Renate Manders is de oprichter van Mind for Marketing. Ze coacht ondernemers bij het realiseren van hun ambities. Met haar strategische én praktische aanpak maakt ze samen met de rest van het team bedrijven wendbaar en klaar voor de toekomst. Als Register Businesscoach en Senior Marketing Professional kent ze het geheim van duurzaam succes. Op LinkedIn deelt ze in een maandelijkse nieuwsbrief concrete tips om de wendbaarheid van je organisatie te vergroten.

Meer nieuws

Klantrelatie: Zo verbeter je de relatie met je klant

In dit artikel vertel ik je hoe jij de gun-factor van je klant kunt verhogen....

klantrelatie

Inspelen op veranderingen, doe je vanuit je eigen MERK-kracht

Continu verandert de omgeving en de behoeftes, je bedrijf verandert mee vanui...

Valkuil bij productontwikkeling

Geen afscheid genomen van dingen die niet werken

Innovatie

Interessant? De volgende blog ook lezen?


 

Meld je aan voor de blog alert en mis geen enkele blog meer.

Renate Manders SMP
Strategische Marketeer

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00