07 januari 2022

Relatiebeheer: Hoeveel fans heeft jouw bedrijf

Een fan is een tevreden klant, die nieuwe klanten bij jullie aandraagt. Dus hoeveel fans hebben jullie en voor hoeveel nieuwe klanten zorgen zij?

Van tevreden klant naar fan

Een fan is een tevreden klant, die nieuwe klanten bij jullie aandraagt. Dus hoeveel fans hebben jullie en voor hoeveel nieuwe klanten zorgen zij?  

Nog geen of weinig fans? Mooie kans, scoor meer ideale klanten

Als je nog geen klanten krijgt uit het netwerk van jullie klanten, is er werk aan de winkel. Maak fans van jullie tevreden klanten, zodat hij ook actief klanten aandraagt voor jullie bedrijf. De manier om dit doen heet relatiebeheer. 

Wat levert relatiebeheer jullie op?

Meer klanten, die voor het eerste contact met jullie al weten dat ze klant van jullie willen worden. Je kan om dezelfde omzet te realiseren de online marketing-kraan zachter laten stromen. Dat bespaart geld én vermindert je dataverbruik. 

Wat heb je nodig om jullie relatiebeheer goed te regelen?

  1. Goede strategie: wat wil je / kun je op specifieke momenten aan relevante waarde voor je oud-klanten delen. Dit kan een mix van online, offline, fysieke momenten zijn.  
  2. Goede takenlijst en processen om dit uit te voeren 
  3. Ondersteuning regelen. Dit kan in de vorm van softwaresystemen, maar bijvoorbeeld ook door het inhuren van een eventbureau. 

 

De eerste stap is vaak het lastigst: Hoe kun je op een onderscheidende prikkelende manier die waardevol is voor de klant, maar ook heel goed past bij jullie organisatie blijven bouwen aan de klantrelatie?

Vergroot het aantal fans door ook van jullie leveranciers fans te maken

Hebben jullie je relatiebeheer al goed op orde? Dan is het tijd om van jullie leveranciers fans te maken.

Hulp hierbij nodig? Neem contact op

Kom je niet uit jullie relatiebeheerstrategie? Of wil je dat dit voor jullie bedrijf goed geregeld wordt?

Neem contact op

Meer nieuws

Managen van resources in je organisatie

Van te veel ballen in de lucht naar focus en een beperkt aantal ballen in de lucht. Je zal zien dat je sneller je doel behaalt. Er zijn d...

3 Tips om mond-tot-mond reclame te stimuleren

Mond-tot-mond reclame is de krachtigste vorm van reclame. Dat is algemeen bekend. Als iemand je een merk of een dienstverlener aanbeveelt...

Valkuil bij productontwikkeling

Niet nagedacht over de klantrelatie

Interessant? De volgende blog ook lezen?


 

Meld je aan voor de blog alert en mis geen enkele blog meer.

Renate Manders SMP
Strategische Marketeer

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00