Conceptontwikkeling

Succesvol een nieuw business concept, product of dienst ontwikkelen en lanceren.

Wil je een nieuw concept ontwikkelen en weet je niet goed hoe of vind je de tijd en de rust niet? Samen gaan we stapsgewijs van visie naar je eerste klanten!

Ik wil mijn idee bespreken
  • Vanuit je visie naar realisatie
  • Een stevig fundament voor optimale groei
  • Stapsgewijze aanpak
  • Een financieel haalbaar concept met meerwaarde voor potentiële klanten
Ondernemer

Last van hardnekkige ideeën?

Je loopt al een tijdje rond met een concept idee. Deze ideeën zijn snel en soms heel hardnekkig. Maar je weet ook, dat het idee alleen geen geld in het laatje brengt. Je hebt niet de tijd en de gelegenheid om je te laten afleiden van je bestaande business. Dat is immers je inkomstenbron.

Je gevoel zegt dat het anders kan en anders moet! Je komt er niet aan toe, om je concept concreet te maken of je weet eigenlijk niet zo goed, hoe je dat moet doen. Er zitten grote risico’s aan vast, want je wilt wel gewoon kunnen blijven doen wat je altijd deed.

Hoe zet je een nieuw concept in de markt? Wat als er niemand op zit te wachten? Of als het gewoon niet lukt om het van de grond te krijgen?

Ik herken je gevoel, want ik heb het ook gehad. Net als al mijn klanten. Zij wilden niet dat hun idee zou eindigen als een gemiste kans, door te lang te twijfelen en te wachten. Zij wilden reëel onderzoeken of hun idee goed genoeg was, om er een business concept van te maken.

ondernemer

Daarna in één keer goed lanceren, om zo snel mogelijk de gewenste omzetdoelstelling te realiseren. Klanten komen immers niet vanzelf aankloppen. Wat je gaat doen, wat je gaat vertellen en waar je dit gaat doen, bepalen we samen. We realiseren een logisch geheel dat je doelgroep aanspreekt en in actie laat komen en natuurlijk mond-tot-mond reclame stimuleert. Met de coaching van Mind for Marketing, sturen we op tijd bij, als dat nodig is. Van conceptontwikkeling tot aan lancering: samen brengen we je concept tot leven! 

Ik wil mijn idee bespreken

8 voordelen van conceptontwikkeling met Mind for Marketing:

Visie tot realisatieVanuit je visie naar realisatie

Samen zorgen we ervoor, dat je concept idee eindelijk gerealiseerd wordt. 

haalbaarheid en meerwaardeHaalbaarheid en meerwaarde

Met focus op de financiën, verkoopbaarheid en meerwaarde voor de potentiële klanten ontwikkelen we een uniek concept dat haalbaar is. 

fundamentEen stevig fundament als basis

Een goed fundament onder je business concept is de helft van je succes. In de conceptontwikkeling besteden we veel aandacht aan je fundament. 

Duidelijkheid over de risico'sDuidelijkheid over de risico's

Duidelijkheid over de risico’s zorgt voor het maken van de juiste keuzes van conceptontwikkeling tot aan de dag van lancering.

Stapsgewijs stappenplanEen stapsgewijs door het stappenplan 

Een helder stappenplan met afgebakende stappen zorgt voor focus en gerichte acties. Elke keer zetten we een stap. Hierdoor werken we effectief je concept uit. 

Coach langs de zijlijn - synergieCoach langs de zijlijn

Ook na de lancering sta ik voor je klaar! Samen zorgen we ervoor, dat je concept een succes wordt. 

Continu bijsturen tot alles kloptContinu bijsturen tot alles klopt

Het optimaliseren van je concept is onze hoogste prioriteit. Zowel tijdens de conceptontwikkeling als na de lancering. Alles moet kloppen. 

continu bekwaam - up to date kennisUp-to-date kennis

Altijd up-to-date kennis van een gecertificeerd Senior Marketing Professional. Met mijn kennis op het gebied van marketing & business coaching help ik je je concept te realiseren. 

Je eigen plannen eens tegen een professional aanhouden?

Ik wil mijn idee bespreken

Aan de slag met conceptontwikkeling? Dit kun je verwachten:

Wanneer je ervoor kiest, om met Mind voor Marketing je concept te realiseren, werken we in twee delen aan je project.  

Stap 1 Business Model ontwikkelen

 In het eerste deel wordt het business model, het specifieke product of dienst ontwikkeld.De bouwstenen die hierin vaak worden gebruikt zijn: 

  • Waardepropositie: De toegevoegde waarde voor klanten bepalen; 
  • Merkwaarden: Waar sta je voor? Wat is je bedrijfsidentiteit; 
  • Pricing: Het bepalen van de prijs van het product of dienst, door middel van drie invalshoeken; 
  • Financieel forecast en budget: De focus ligt hierin op haalbaarheid; 
  • Business model canvas: Een overzicht van je waardepropositie, infrastructuur, klanten en financiën. 
concept ontwikkeling

Hierna volgt een ‘Go’ of ‘No Go’. Als het business model niet rendabel is of toch meer risico’s omvat dan de ondernemer bereid is te lopen, wordt het traject hier stopgezet.

Stap 2 concept ontwikkeling

Stap 2 Voorbereiden van de lancering

Bij een GO, gaan we alles voorbereiden voor de lancering. Bouwstenen, die in deze tweede fase vaak worden gebruikt, zijn: 

  • Persona: Meer informatie over de doelgroep verzamelen en uitwerken in persona’s; 
  • Buyers journey: Sales funnel bepalen en opzetten;
  • Marketing communicatie: Wat is de boodschap en waar gaan we het communiceren; 
  • Relatiemarketing: Welke relaties zijn belangrijk voor een succesvolle lancering.

Stap 3 Coaching na lancering

Na de lancering volgt er coaching. Hierin monitoren we hoe het gaat. De uitdagingen die op je pad komen, gaan we samen aan. Tot slot kijken we of je nog extra ondersteuning nodig hebt of op eigen kracht verder gaat.

 

Ondernemer

Wat levert het je op?

Conceptontwikkeling samen met Mind for Marketing levert je het volgende op: 

FundamentEen goed fundament onder je business concept

haalbaarheid meerwaarde risicos realiseerbaarInzicht of je idee realiseerbaar is en wat de risico’s zijn

lanceringEen goede basis voor de lancering van je business concept in de markt

denken vanuit de doelgroepJe leert om te denken vanuit het perspectief van je doelgroep

juiste boodschap naar de juiste doelgroepFocus op de juiste boodschap op het juiste moment 

ConversieJe marketingcommunicatie zorgt voor de nodige conversie 

coaching - continue bekwaamCoaching en begeleiding gedurende de eerste (vaak lastige) stappen op de markt

Elk bedrijf is uniek. Daarom is elk traject uniek. Bij een wederzijdse klik, maak ik een offerte op maat, zodat je vooraf precies weet wat de kosten zijn van je traject. Houd daarnaast ook rekening met een investeringspost voor andere marketing specialisten, om de verschillende marketingcommunicatie uitingen te kunnen realiseren. Vanuit je budget, beslissen we wat er mogelijk is. Hierbij kunnen we een beroep doen op professionals waar ik graag mee samenwerk, maar ook op specialisten uit je eigen netwerk.

Ik wil mijn idee bespreken

Over Mind for Marketing

Ik ben Renate Manders-Lybeer en met Mind for Marketing ondersteun ik ondernemers op het gebied van marketing & business coaching. Mind for Marketing is voor ondernemers meer dan een marketingbureau. Het is een sparringpartner en een coach gedurende het gehele traject. Daarom is een goede klik tussen beide partijen belangrijk. Juist die klik geeft de energie om samen het maximale te kunnen bereiken. Ik laat je niet los zodra er een plan is, maar begeleid je door het gehele proces heen. Aan het einde kunnen we beide trots zijn op de bereikte doelen. 

Door de methodische aanpak staat er een sterke basis, waarop de strategische plannen worden uitgewerkt. Deze werkwijze zorgt ervoor dat je stap voor stap wordt meegenomen in het proces. Ik kijk op een andere manier naar je business concept en zie de verbindingen, die voor ondernemers zelf vaak niet zichtbaar zijn. 

De basis van Mind for Marketing is en blijft strategische marketing, maar ik ga verder. Een eigen marketing(strategie) voor de klant is het belangrijkste, maar de weg naar het einddoel is minstens zo belangrijk. Mind for Marketing staat als coach naast de ondernemer en helpt hem of haar alle doelen te bereiken. Ik geloof in mijn klant, hun unieke kwaliteiten en haal deze naar boven, waardoor ze hun visie zo effectief mogelijk kunnen realiseren.

Renate Manders-Lybeer SMP | Mind for Marketing

Dit zeggen andere ondernemers over Mind for Marketing

Ester de Vroomen van Miss Troubleshooter over haar traject om haar idee om te zetten in een succesvol business concept:

Het was intensief en zeer succesvol! Renate heeft mijn ideeën uit mijn hoofd weten te krijgen en concreet gemaakt. Elke keer zette we een concrete stap en gingen we met behapbare brokken aan de slag. Ze keek kritisch naar de haalbaarheid of het 'klopte' en of het verkoopbaar zou zijn. Ze stuurde feilloos bij, paste zich aan mijn tempo aan en gaf goed inzicht in mijn ideeën en de bijbehorende financiën. Het is heel fijn en waardevol om samen met Renate aan je bedrijf te werken en het te zien ontwikkelen. Alles komt nu goed samen en sluit op elkaar aan om elkaar te versterken. Zonder Renate was het me niet gelukt om zo snel te komen waar ik nu sta. 

Het resultaat:

  • De eerste informatieavond waren 20 potentiele licentie-houders. Binnen enkele maanden had Esther meerdere licentie-houders. 
  • In 2019 is  het concept van Miss Troubleshooter genomineerd voor de Beste OndernemersVisie in Etten-Leur.
Bekijk alle referenties

Laten we kennismaken!

Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen op het vlak van conceptontwikkeling en lancering? Neem geheel vrijblijvend contact op. 

Ik wil kennismaken

Stel je vraag

Ben je benieuwd of je bij Mind for Marketing op het juiste adres bent? Stel geheel vrijblijvend je vraag en ontvang een eerlijk antwoord. 

Renate Manders-Lybeer SMP
Strategisch marketeer

06 390 723 73 Renate@mindformarketing.nl Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00